Review: Digitaal Kantoor, het ultieme boekhoudpakket?

digitaal kantoor review logo

Beoordeling

J. van Beek op 5
Website aanbiederIn deze review bespreken we de werking, voor- en nadelen en de kostprijs van de online software van Digitaal kantoor

Digitaalkantoor.nl heeft zich in korte tijd geprofileerd als één van de interessantste websites op de markt voor boekhouding en online administratie. Digitaal kantoor past zijn software aan volgens jouw behoeften als ondernemer. Of je nu een kleine zelfstandige bent of een grotere speler op de bedrijfsmarkt, bij Digitaal kantoor passen ze de software aan naargelang de specifieke kenmerken, troeven en verwachtingen van jouw bedrijf.

De oprichter van het bedrijf, Bob Salm, heeft meer dan twaalf jaar ervaring in de internetindustrie. Die ervaring gebruikt hij, sinds de oprichting in 2005, dagelijks om Digitaal kantoor nóg beter te maken. Dit leidde onder andere tot de verkrijging van de Nationale Succes Award voor digitale boekhouding. Daarmee onderstreept Digitaal kantoor nog maar eens hun kwaliteit en puike bedrijfsprestaties!

Werking van Digitaal Kantoor

Digitaal kantoor biedt een totaaloplossing voor de administratie, boekhouding en management van jouw bedrijf. Aangezien de software online beschikbaar is, bevindt het zich dus ‘in the cloud’.

Men kan de online software van Digitaal kantoor misschien nog het best omschrijven als een uniek 5-in-1 totaalpakket voor ZZP’ers en MKB’ers. Naast boekhouding en facturatie biedt het pakket ook een oplossing voor jouw personeelsadministratie, ver- en inkoopbeleid (inclusief voorraadbeheer), projectmanagement en CRM-oplossingen.

Voor een ZZP’er is het pakket een krachtige oplossing voor een zelf gevoerde, complete en eenvoudige boekhouding. Het voeren van de boekhouding vergt weinig inspanningen, waardoor er meer tijd overblijft voor het échte ondernemen. Zelfs complexe boekhoudingen worden probleemloos via deze online softwarepakket behandeld. Hoe complex ook, via de financiële dashboards kun je steeds terugvallen op een duidelijk overzicht van je financiële situatie. Ook voor verenigingen en stichtingen is Digitaal kantoor een ideale oplossing. En laat ons ook de webshops niet vergeten. Via Digitaal kantoor kun je de link maken met je webshop, waardoor orders automatisch binnenkomen in je administratiepakket. Handig toch?

Wat Digitaal kantoor uniek maakt, is de werking via punten. Op die manier wil men online administratie leuk(er) maken. Hoe dit precies werkt? Digitaal kantoor zorgt allereerst voor een eenvoudige en aangename werkomgeving. Werk je op een goede manier met het pakket? Dan wordt dit beloond met punten! Die punten kun je opsparen, mee betalen of op langere termijn omzetten in een welverdiende korting. Is dat niet leuk?

Verder beschikt het pakket nog over tal van mogelijkheden. Zo kun je bijvoorbeeld je facturen inscannen en uploaden in de administratie. De boeking van de factuur gebeurt dan automatisch dankzij de scan-herken module. Of ga hier nog iets verder in. Met de app van Digitaal kantoor kun je een foto van je bonnetje of facturen onmiddellijk versturen naar je administratiepakket. Neem je die foto in de winkel en stuur je die onmiddellijk door, dan is de boeking dus al gebeurd vooraleer je thuis komt!

De financiële rapportages (zoals de winst- en verliesrekening, BTW overzicht, klantenoverzicht, enz.) zijn klaar en duidelijk. Via verschillende wijzen is het mogelijk om dieper in te gaan op de geafficheerde cijfers. Zo kun je bij iedere inschrijving dus nagaan wat de achterliggende factuur of bon precies inhield.
Je bankrekening koppelen aan de facturatie? Geen probleem. Niet alleen kun je bankverrichtingen automatisch laten inlezen, het pakket houdt ook automatisch bij welke klanten of leveranciers al hebben betaald of nog moeten betalen. Laat de betaling al een tijdje op zich wachten? Dan worden er automatisch herinneringen of aanmaningen verstuurd naar die klant. Als je dat wenst tenminste. In diezelfde context houdt Digitaal kantoor ook bij wie je deze maand nog een factuur moet sturen. Is dit bijvoorbeeld maandelijks hetzelfde bedrag, dan kun je ook instellen dat het pakket automatisch iedere maand een factuur genereert, verstuurt en opvolgt. Je ziet, de mogelijkheden lijken wel oneindig!

Het inboeken van facturen op zich gaat ook super gemakkelijk. Ofwel kies je voor de automatische methode (zie hierboven), ofwel verkies je om toch zelf de inschrijvingen te doen. In het tweede geval kun je nog kiezen uit een viertal methoden om in te boeken. In ‘no time’ boek je op de meest passende manier tientallen facturen.

De voordelen van Digitaal kantoor

Het grootste voordeel spreekt voor zich en werd al uitvoerig besproken hierboven. De combinatie van talloze functies en bedrijfsprocessen in één pakket is een enorm voordeel voor wie gebruik wil maken van een eenvoudig en overzichtelijk pakket.

Heel handig ook is de meekijkfunctie voor de boekhouder. Omdat je inlogt via ‘the cloud’, is de administratie dus vrij toegankelijk. Mits je de toegangscodes hebt natuurlijk. Als je die codes aan je extern fiscaal raadgever geeft, kan die op ieder moment van de dag meekijken in je administratie. En natuurlijk bijspringen waar nodig.

De persoonlijke inlogcodes garanderen op zich al een veilige toegang. Daarnaast maak je bij Digitaal kantoor ook gebruik van een beveiligde internetverbinding (https://). Die veilige verbinding wordt aangemaakt vooraleer je inlogt. Vervolgens wordt de informatie gecodeerd en pas daarna terug omgezet naar leesbare informatie op je scherm. Onderschepping van je gegevens is vrijwel onmogelijk. En alsof dat nog niet genoeg is, zorgt een 24/7 beveiliging van het datacenter ervoor dat je gegevens veilig achter slot en grendel zitten… en blijven.

Bij Digitaal kantoor dragen ze persoonlijke service hoog in het vaandel. De helpdesk staat permanent klaar om grote of kleine problemen met de software op te lossen. Dat gebeurt steeds in een zeer korte tijd omdat de meeste mensen van de helpdesk programmeurs of developers zijn met een uitstekende technische kennis. Als je wil, kun je natuurlijk ook eerst zelf de uitgebreide handleiding raadplegen.

De nadelen van Digitaal kantoor

De nadelen van het online administratiepakket van Digitaal kantoor. Hm, goeie vraag! Het perfecte programma zal allicht niet bestaan, maar digitaalkantoor.nl komt wel heel dicht in de buurt! Het is net een doelstelling van dit pakket om alle nadelen weg te werken, en daar slagen ze wonderwel in. Ongetwijfeld zal er wel één of andere feature zijn die nog net iets beter kan, maar kun je dit dan echt een nadeel noemen?

Wat is de prijs van Digitaal kantoor?

Eerst en vooral toch even vermelden dat je het pakket 30 dagen gratis mag uitproberen vooraleer je intekent op lange termijn.

Overtuigd van de werking van Digitaal kantoor? Dan heb je de keuze tussen twee betalingssystemen. Bij het DK Basis systeem werk je via een abonnement. De basisversie kost je 10 euro per maand. Daarmee kun je online factureren en een eigen, unieke factuuropmaak voorzien. Als je bijkomend wil boekhouden, verhoogt de prijs naar 15 euro per maand. Wil je nog meer modules, dan betaal je telkens iets meer. De exacte prijzen vind je klaar en duidelijk terug op de website.

Via de DK Strippenkaart betaal je slechts volgens je gebruik. Hieronder onderscheidt Digitaal kantoor zich van de overige online administratiepakketten. Deze mogelijkheid is ideaal voor ondernemers die het gebruik van het pakket op voorhand moeilijk kunnen inschatten. Het zou jammer zijn om een maandprijs te betalen in een maand waarin je helemaal niets hebt verricht, toch? Via de strippenkaart (het puntensysteem) vermijd je dit. Je betaalt hier dus geen maandelijkse abonnementsprijs. En je eerste twintig punten krijg je gratis cadeau bij opstart! Die punten kun je dan aanwenden om een bepaalde handeling in het systeem te ‘betalen’. Één punt staat voor 50 eurocent.

Eindoordeel en onze ervaring met Digitaal Kantoor

De online software van Digitaal kantoor is ongetwijfeld één van de beste online boekhoud-, facturatie- en administratiepakketten op de huidige markt. Ze scoren zeer hoog in gebruiksgemak en eenvoud, maar ze onderscheiden zich pas echt van de concurrentie door de mogelijkheid om te betalen volgens gebruik.

Digitaal Kantoor 30 dagen gratis proberen?

Gratis proberen

Over deze beoordeling
Review Datum
Product review
Digitaal Kantoor
Onze beoordeling
51star1star1star1star1star

Over J. van Beek

J. van Beek is al sinds 1991 actief als zelfstandig boekhouder voor ZZP'ers en het MKB. Voor hen doet hij de administratie, aangiftes en geeft hij fiscaal advies. Omdat veel nieuwe klanten de boekhouding graag online doen is hij opzoek gegaan naar de mogelijkheden. Zijn ervaring met verschillende boekhoudprogramma's deelt hij op deze site.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *