Storecove: Boekhouding automatiseren anno 2016!

storecove logoBij Storecove werkt men sinds 2014 met een toegewijd team die twee primordiale zaken tracht te combineren. Enerzijds spitst men zich toe op de identificatie van problemen en de manier waarop men die problemen zal oplossen, anderzijds streeft men continu naar een methode om bestaande processen te gaan vereenvoudigen. Omdat vandaag de dag steeds meer bedrijven hun facturen online binnenkrijgen, had Storecove het lumineuze idee om hier een snellere oplossing voor te vinden.

boekhingsvoorstel storecove

Boekingsvoorstel van Storecove in Exact Online

Hoe werkt Storecove:

Storecove is een platform dat facturen van je leveranciers automatisch gaat verzamelen. Je dient eenmalig aan te geven met welk boekhoudpakket je werkt, van dan af aan importeert Storecove automatisch al je facturen in dat boekhoudpakket. De meeste huidige boekhoudpakketten zijn met Storecove compatibel. Het is nu gedaan met het zelf verzamelen van je facturen. Via Storecove wordt alles automatisch en elektronisch gebundeld en in één beweging ook in je boekhouding geïmporteerd. Jij of je boekhouder hoeft dit enkel nog na te zien en de factuur wordt geboekt.

Het volstaat om eenmalig je leveranciers te koppelen aan het online platform van Storecove. Daarna worden de facturen van die leveranciers automatisch opgehaald.

De voordelen van Storecove

Het grootste voordeel van Storecove is ongetwijfeld de tijdsbesparing. Het downloaden en uploaden van facturen is voor een groot deel nu geautomatiseerd. Storecove importeert facturen automatisch zodra deze beschikbaar zijn, vergeten is dus onmogelijk.

Bijna elke leverancier hanteer een eigen manier van het ophalen van facturen. Zelf een export / import programma maken of laten maken is eigenlijk altijd te kostbaar, plus dit kost het nodige onderhoud. Voor een klein bedrag per maand neemt Storecove dit van je over.

De efficiëntie en voordelen van het pakket zijn opvallend goed. Dat weerspiegelt zich niet enkel op administratief maar ook op boekhoudkundig en financieel vlak. Doordat het manueel verzamelen van facturen tijdrovend is, riskeer je hierdoor al snel het mislopen van een btw teruggave. Een factuur vergeten te boeken, betekent minder btw terugkrijgen. Storecove lost dit probleem in een wip op.

De nadelen van Storecove

Het bedrijf bestaat sinds 2014. Het team bundelt heel wat ervaring maar iedere nieuwe onderneming heeft toch altijd wat aanpassingstijd nodig. Bij Storecove is dat niet anders. Al moet worden gezegd dat dit niet opvalt.

Op dit moment is het aanbod van bedrijven waarvan de factuur automatisch verzameld kan worden nog beperkt en voornamelijk gericht op “internet bedrijven”. Maar dit veranderd letterlijk met de dag, elke dag komen er nieuwe bedrijven bij en wordt het aanbod completer en interessanter voor steeds meer bedrijven / branches. (Onderaan de pagina staat het actuele overzicht van bedrijven waarvan je de facturen kunt importeren: storecove.com)

Wat kost een Storecove abonnement?

Je kunt Storecove gratis proberen zonder verdere verplichtingen. Altijd handig wanneer je eerst wilt testen of het koppelen en importeren goed werkt.

Bij het pakket Free betaal je simpelweg niets. Je kunt daarvoor een onbeperkt aantal facturen ophalen, maar wel bij slechts één gekoppelde leverancier. Je kunt ook één enkel administratiepakket koppelen en je kunt gratis gebruik maken van de chat support.

Bij het Basic pakket betaal je 2,49 euro per maand. Dit pakket is op maat gemaakt van ZZP’ers en andere kleine ondernemingen. Het verschil met het Free pakket is dat je hier tot 5 leveranciers kunt koppelen en bovendien ook via email of de telefoon bijstand aan Storecove kunt gaan vragen.

Het derde pakket heet Premium en is tevens het meest gekozen pakket bij Storecove. Je betaalt hiervoor 9,95 euro per maand. Vooral MKB’ers maken hier zeer vaak gebruik van. Hier kun je al gaan tot 20 gekoppelde leveranciers. Een eigen support manager bij Storecove staat bovendien volledig ter beschikking voor al je vragen die je niet per email, telefoon of via de live chat zou opgelost krijgen.

Bedrijven met meer leveranciers kunnen tot slot gebruik maken van het pakket Unlimited. De prijs hiervoor is in één stuk een pak hoger: 29,95 euro per maand. Zoals de naam van het pakket doet vermoeden, kun je hier een onbeperkt aantal leveranciers gaan koppelen aan Storecove. De overige applicaties blijven natuurlijk ook nog gelden: support via de telefoon, chat, email of je eigen support manager, het opladen van een onbeperkt aantal facturen en een volledige integratie met je boekhoudpakket.

Onze ervaring met Storecove

Storecove is een unieke maar en simpele dienst die extreem veel tijd en dus geld kan besparen voor ondernemers. Het koppelen en instellen is eenvoudig, daarna draait de software automatisch en start het besparen. Het automatisch upladen en verwerken van facturen zal over enkele jaren standaard zijn, met Storecove neem je alvast een kijk in de toekomst. Voer je een onderneming en ben je het beu om iedere maand talloze uren te spenderen aan het ophalen van facturen? Ga dan zeker eens kijken wat Storecove voor jou kan betekenen. Je kunt het tenslotte gratis proberen en blijven gebruiken, ook al is het maar voor 1 leverancier.

besparing storecove

Over J. van Beek

J. van Beek is al sinds 1991 actief als zelfstandig boekhouder voor ZZP'ers en het MKB. Voor hen doet hij de administratie, aangiftes en geeft hij fiscaal advies. Omdat veel nieuwe klanten de boekhouding graag online doen is hij opzoek gegaan naar de mogelijkheden. Zijn ervaring met verschillende boekhoudprogramma's deelt hij op deze site.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *